گوگل می گوید ، تا زمانی که Googlebot را از خزیدن پرونده های JavaScript خود منع نکنید ، آنها به طور کلی می توانند صفحات وب شما را درست مانند یک مرورگر ارائه و درک کنند ، این بدان معناست که Googlebot باید همان مواردی را که کاربر مشاهده می کند مشاهده کند. یک سایت در مرورگر آنها. اما ، به دلیل این "موج دوم نمایه سازی" برای JavaScript سمت مشتری ، Google می تواند عناصر خاصی را که فقط پس از اجرای JavaScript در دسترس هستند ، از دست بدهد.

 

همچنین موارد دیگری وجود دارد که ممکن است در روند ارائه صفحات وب شما توسط Googlebot اشتباه شود ، که می تواند از درک Google در JavaScript شما جلوگیری کند:

 

شما Googlebot را از منابع جاوا اسکریپت مسدود کرده اید (به عنوان مثال: با robots.txt ، مانند اطلاعاتی که در فصل 2 آموخته ایم)

سرور شما نمی تواند همه درخواست ها را برای خزیدن محتوای شما انجام دهد

جاوا اسکریپت برای درک Googlebot بسیار پیچیده یا قدیمی است

جاوا اسکریپت محتوا را "با تنبل بارگیری" در صفحه نمی گذارد تا زمانی که خزنده با صفحه به پایان برسد و به صفحه دیگر منتقل شود.

نیازی به گفتن نیست ، اگرچه JavaScript امکانات زیادی برای ایجاد صفحه وب ایجاد می کند ، اگر مراقب نباشید ، می تواند برخی از پیامدهای جدی را نیز برای سئو سایت شما ایجاد کند.

 

خوشبختانه راهی برای بررسی اینکه آیا Google همان بازدیدکنندگان شما را می بیند وجود دارد. برای دیدن صفحه ای که Googlebot صفحه شما را مشاهده می کند ، از ابزار "بازرسی URL" از کنسول جستجوی Google استفاده کنید. به سادگی URL صفحه خود را در نوار جستجوی GSC جایگذاری کنید:

 

تصویری از محل ورود URL یک صفحه در Google Search Console.

از اینجا ، روی "Test Live URL" کلیک کنید.

 

برای آزمایش نسخه URL زنده در Google Search Console.

بعد از اینکه Googlebot آدرس URL شما را مجدداً بازیابی کرد ، روی "مشاهده صفحه آزمایش شده" کلیک کنید تا نحوه خزیدن و نمایش صفحه خود را ببینید.

 

 

با کلیک بر روی برگه "Screenshot" در مجاورت "HTML" نحوه ارائه صفحه تلفن هوشمند Googlebot نشان داده می شود.

 

 

در عوض ، خواهید دید که Googlebot چگونه صفحه شما را مشاهده می کند در مقابل اینکه بازدید کننده (یا شما) می تواند صفحه را ببیند. در برگه "اطلاعات بیشتر" ، Google لیستی از منابعی که ممکن است نتوانسته اند برای URL وارد شده به شما نشان دهند.

 

درک نحوه کار وب سایت ها پایه اساسی برای آنچه در ادامه خواهیم گفت: بهینه سازی های فنی برای کمک به Google برای درک بهتر صفحات وب سایت شما.

 

موتورهای جستجو چگونه وب سایت ها را درک می کنند

تصور کنید یک خزنده موتور جستجو در حال اسکن کردن مقاله 10 هزار کلمه ای در مورد نحوه پخت کیک است. چگونه نویسنده ، دستور العمل ، مواد اولیه یا مراحل لازم برای پخت کیک را شناسایی می کنید؟ این همان جایی است که نشانه گذاری طرح وجود دارد. به شما امکان می دهد طبقه بندی مشخص تری از نوع اطلاعات موجود در صفحه خود را به موتورهای جستجو برسانید.

 

طرحواره روشی برای برچسب گذاری یا سازماندهی محتوای شما است تا موتورهای جستجو درک بهتری از عناصر خاص موجود در صفحات وب شما داشته باشند. این کد ساختار داده های شما را فراهم می کند ، به همین دلیل است که از طرحواره اغلب به عنوان "داده های ساخت یافته" یاد می شود. فرآیند ساختاردهی داده های شما معمولاً "علامت گذاری" نامیده می شود زیرا شما محتوای خود را با کد سازمانی علامت گذاری می کنید.

 

JSON-LD علامت گذاری طرح مورد نظر Google است (اعلام شده در مه May 16) ، که Bing نیز از آن پشتیبانی می کند. برای مشاهده لیست کاملی از هزاران نشانه گذاری موجود در طرح ، به Schema.org مراجعه کنید یا برای اطلاعات بیشتر در مورد نحوه پیاده سازی داده های ساخت یافته ، Google Developers Introduced Data Structured را مشاهده کنید. پس از اجرای داده های ساختاری که به بهترین وجهی مناسب صفحات وب شما هستند ، می توانید نشانه گذاری خود را با ابزار آزمایش داده ساختار یافته Google آزمایش کنید.

 

علاوه بر اینکه به ربات هایی مانند Google کمک می کند محتوای خاصی را در مورد چه چیزهایی بشناسند ، نشانه گذاری طرح می تواند ویژگی های خاصی را برای همراهی صفحات شما در SERP فراهم کند. از این ویژگی های خاص به عنوان "قطعه های غنی" یاد می شود و احتمالاً آنها را در عمل مشاهده کرده اید. آنها مواردی مانند:

 

چرخ فلک های برتر داستان ها

ستاره ها را مرور کنید

جعبه های جستجو برای لینک های سایت

دستور پخت

به یاد داشته باشید ، استفاده از داده های ساختاریافته می تواند به وجود یک قطعه غنی کمک کند ، اما آن را تضمین نمی کند. با افزایش استفاده از نشانه گذاری طرحواره ، احتمالاً در آینده انواع دیگری از قطعه های غنی اضافه می شوند.


سئو فنی صفحه ,google ,googlebot ,گذاری ,مشاهده ,داده ,نشانه گذاری ,وجود دارد ,موتورهای جستجو ,علامت گذاری ,جاوا اسکریپت ,google search console منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

مرجع همه برنامه ها و نرم افزار های کامپیوتر Vira Company Music گروه مشاوره معماری و دکوراسیون داخلی | شبیه سازی سه بعدی یک فیلم باز بدون سانسور خرید اینترنتی